Sidor

lördag 16 januari 2016

Min födelsedag

Om 25 dagar fyller jag år och är då officiellt halvvägs till 50 och 1 år närmare döden. Morbida inflikar är de bästa. Så snart börjar frågorna om vad jag önskar mig att hagla och jag vill bara ha några, inte så enkla saker; Jag vill få ett jobb i Sverige (fastän jag älskar mitt jobb här!), en flygbiljett hem och att göra något roligt. Någonting hemma i Sverige och då har jag två saker jag tittat på.

1) Spendera en natt i en kolarkoja. Allting med det (speciellt lukten) påminner mig om när jag var liten och var hos mormor och morfar i Skåltjärn. Jag kommer ihåg en gång när jag och Alex fick bli med morfar och titta på en kolarkoja. Jag kommer ihåg det så väl och skulle nog tom. kunna hitta tillbaka till den om jag ville.

2) Åka hundspann. För att jag älskar hundar, det verkar vara jätte roligt och det ä nog en once in a lifetime-sak att göra.. Kanske inte en-gång-i-livet, men ni fattar. Hittade på Upplevelser att man kan få antingen ett dygn eller köpa 2 dagars-upplevelse (eller vad man ska kalla det).
Så svårt ska det väl inte vara? Hundspannet kostar ca 9500 kr för 2 dagar och är för 2 personer och då har man det mesta inräknat. Så säg 5000 kr per person, det är väl inte så illa pinkat? Någon ska jag nog kunna dra med mig (*hint hint* Jeanette! * hint hint*) och om inte annat får jag väl släpa mig iväg till Skåltjärn och leta upp den där kolarkojan och krypa in i. :)

1 kommentar:

  1. Hahah, hundspann vore kul, skulle jag oxå vilja! Ska kolla upp lite grejer ;)
    Saknar dig fisen! :*

    SvaraRadera