Sidor

torsdag 28 juli 2016

Jag älskar dig, kakao

För någon dag sen bakade jag kladdkaka och skjut mig vad gott det var.💕 Egentligen skulle jag ju ha haft en nyttig vecka (med mycket träning, hah!), men det blev inte så mycket med den med tanke på bröllop och allmänt "jag är ju faktiskt hemma hos mamma/pappa"..

Förr, när jag bodde hos pappa, så bakade jag hela tiden, kladdkakan var alltid i centrum. Nu på jobbet så brukar de andra assistenterna baka ibland, men jag gör aldrig det med tanke på vad mycket jag brukar skita ner, haha.. Men jag saknar att kunna göra kladdkaka, kladdiga muffins och så klart, the almighty vit kladdkaka med citron. Jävlar vad gott det är. Varför jobbar jag och inte är hemma och bakar? Och varför blir jag så sugen på allt onyttigt när jag är på jobbet?

Min lägenhet är fin, men den saknar en spis och det är jag glad för. Sist jag trodde Frida pratade vi om kakor och bakverk och båda kom fram till att spisen är boven i dramat. Så min vikt tackar mitt lilla, lilla krypin (att det finns kladdkaka man kan göra i micron låtsas jag inte om).

Nu ska jag kolla på tv, bädda sängen och sluta tortera mig själv med dagdrömmar om kladdkaka och min avsaknad av den. Den kommer nog ändå besöka mig i drömmarna inatt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar