Sidor

onsdag 12 november 2014

I want to leave

Hittade mögel i lägenheten för en stund sen, i taket ovanför sängen. Och tårarna sprutar av ilska och trötthet. Det är ju inte undra på att jag känt mig sjuk ända sen i augusti när sånt där äckel VÄXER i lägenheten. Har jag inte avfuktaren på stiger det lätt till 80%.

Imorgon ska jag till jobbcenter och söka jobb och jag kommer koncentrera mig på england. Nu är det på allvar, jag tänker inte släppa det här som allt annat. Jag har fått kontakt med en tjej i Stockholm som också vill flytta till london och dela boende. Jobb, boende och henne är det jag kommer koncentrera mig på nu. Sälja av all gammal skit och spara så mycket pengar jag kan.

Jag vet att jag bad om ett ställe jag kunde krypa undan och gråta ifred på, men detta, mögel? Måste jag bli sjuk på köpet, är det priset jag ska betala?
Imorgon ska jag ringa hyresvärden och kräva att de kollar efter mer mögel, gör rent ordentligt, kollar om det finns en tyst avfuktare jag kan ha på dygnet runt och slutligen, fråga om det finns någon annan ledig lägenhet eller om man iaf kan ställa sig på kö på en.

Här ligger jag i fuktiga sängkläder och gråter. Äcklas av allt här inne och är livrädd att Sids och min mat påverkas av fukten. Jag kan ju inte ha mjukt bröd framme för det möglar direkt...

Fml, I want to leave.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar