Sidor

onsdag 12 mars 2014

Sjuk och arbetslös

Jag börjar bli på bättringsvägen efter att ha varit sjuk i snart en vecka. Det är lite av ett mirakel att jag redan börjar bli frisk (peppar peppar) med tanke på att jag har festat i helgen och varit ute med hunden och gått i inte de bästa kläderna. Just nu vill jag bara bli nog frisk så jag kan börja ta långpromenader nu när solen äntligen kommit fram och jag har lust, och viljan, att börja träna igen!

På tal om vilja så sitter jag för tillfället och kollar lite på jobb utomlands. Jag har funderat på det ett tag och dessutom insett att det funkar inte att bara leta jobb i Karlstad, inte i den här takten. Det går uselt med letandes efter både jobb och lägenhet och jag känner mig panikartat bara att söka boende i vissa områden av stan. Dessutom så skulle det vara skönt att faktiskt lämna landet, iaf ett tag. Att slippa springa in i personer man känner, se samma byggnader, samma program på TV, samma språk, samma väder... Okej, jag ska ju inte resa till Narnia eller så, men ni fatta. Jag vill bara se annorlunda saker. Kollar just nu på England och Frankrike. England bara för att det är inte landet på högsta punkten för att turista i, men jag skulle absolut kunna tänkte mig att bo där. Och Frankrike bara att, varför inte liksom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar